вторник, 13 януари 2009 г.

Картофена супа



Картофената супа, макар и най-обикновена е много любима у дома и я приготвям много често по тази рецепта.


Продукти:

около 400 г картофи
1 по-малка глава лук
1 голям морков
1 чушка
4 с.л. олио
1 домат (или 5 с.л. домати от консерва)
1/2 ч.ч. фиде
1 яйце
1 к.ч. кисело мляко
2 с.л. брашно
чубрица, черен пипер
магданоз
сол

Лукът, морковът и чушката се режат на ситно. Слагат се в студена вода да се варят. Картофите се обелват и нарязват на ситни кубчета. След като водата със зеленчуците заври, се оставя да ври около 10 мин. След това се прибавят картофите, олиото, чубрицата, солта и черния пипер - на вкус. Когато картофите вече са готови, се слагат доматите. Супата се оставя да ври още около 5 мин. и се прибавя фидето. Оставя се на котлона, докато се свари фидето.

Яйцето, киселото мляко и брашното се смесват и разбиват добре. Слагат се на котлона да заврат, като се бъркат непрекъснато. Към застройката се прибавя по малко от супата, като се разбърква добре. После сместта се изсипва при останалата супа. Оставя се малко да изстине и се прибавя ситно нарязан магданоз.

38 коментара:

  1. Тази супа е страхотна!!!Лесна и бърза е за приготвяне, малко струва и наистина е вкусна :) Аз правя само тази картофена супа :)

    ОтговорИзтриване
  2. Здравей!
    Радвам се, че ти харесва!

    И аз често я приготвям, защото дъщеря ми много я обича :)

    ОтговорИзтриване
  3. Пробвах картофената супичка и останах изненадана от това че всички много я харесаха.особено малкият ми син,който до сега твърдеше ,че не харесва супи.Днес отново ще я приготвя по негова заявка.Пробвала съм и други ваши рецепти г-жо Николова,сложила съм вашият блог на работният си плот ,ще се радвам да ни изненадвате пак.Желая ви здраве,успехи и все така да ни изненадвате с кулинарните си рецепти.

    ОтговорИзтриване
  4. adihanova, здравейте!
    Първо искам да Ви благодаря за топлите думи и хубавите пожелания!:)
    А за супата - тя е любимата на дъщеря ми. А и не само на нея и често я приготвям вкъщи.
    Радвам се, че съм полезна. Ще се постарая да пускам повече рецепти, въпреки че напоследък времето ми е кът.
    Поздрави!
    Илиана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В тази супа -през зимата-може да се прибави и чаша зелев сок и става още по-хубава!

      Изтриване
  5. Здравейте, Iliana! Вече от 3 месеца приготвям картофената супа единствено по Вашата рецепта. За простотата си на приготвянае е невероятно апетитна. Това е най-вкусната картофена супа, която съм правила. Не се колебайте интернет готвачи - това е чорбичката, която търсите! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Здравейте!
    Думите ви много ме радват!

    Всъщност по мои наблюдения това е най-посещаваната рецепта в блога ми :)

    ОтговорИзтриване
  7. И на мен доста добре ми се получи.Сега отново се връщам на рецептата,защотото мисля да я сготвя пак :)

    ОтговорИзтриване
  8. Благодаря Ви за коментара и за това, че се връщате отново!

    ОтговорИзтриване
  9. Пише за домата :)
    "Когато картофите вече са готови, се слагат доматите. Супата се оставя да ври още около 5 мин. и се прибавя фидето."

    ОтговорИзтриване
  10. Супата е страхотна!Бърза, лесна и вкусна :)

    ОтговорИзтриване
  11. Здравейте
    Аз съм момиче на 12 години.Днес реших да направя тази супа. За пръв път готвя супа.Наистина стана невероятна много ми хареса.Страхотна рецепта.

    ОтговорИзтриване
  12. Здравей, мила!
    Браво на теб :)
    Поздравявам те за ентусиазма!

    И ти благодаря!

    ОтговорИзтриване
  13. Ей, и аз ти благодаря, Илиана. :)) Много хубава рецепта, а и много проста, щом и аз я докарвам. Досега не съм опитвал само да направя застройката по твоя начин - брашно, яйце, кисело мляко, поставени на котлона до завиране. Причината е, че не знам дали изобщо може да се постигне това завиране - няма ли да се пресече яйцето? Иначе застройката си я правя по стандартния начин.
    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  14. Здравей! Не знам как се казваш :)
    Благодаря ти, че посещаваш блога ми и че си изпробвал рецептата :)
    Няма да се пресече яйцето. Не се притеснявай. Преди да сложиш на котлона, хубаво разбъркай всичко. После само изчакай да заври, като бъркаш през това време. Добавяш по малко супа, като бъркаш през това време добре. Така сипваш три-четири черпака от супата в застройката и връщаш обратно. Разбъркваш добре. След това оставяш супата да се охлади малко без капак, за да не се пресече.
    Успех! И да споделиш резултат :)

    ОтговорИзтриване
  15. Попаднах слуайно на този блог, търсейки рецепта за картофена супа в гугъл. После пробвах шоколадовия сладкиш, след това друга рецепта и се запалих по готвенето. Страхотен блог със страхотни рецепти - лесни и вкусни. Вече влизам тук и си избирам какаво да сготвя за вечеря. Много благодаря за чудесните идеи!

    ОтговорИзтриване
  16. А аз благодаря за милите думи.
    Щастлива съм, че мога да съм полезна :)
    Пожелавам Ви много здраве и успехи!

    ОтговорИзтриване
  17. Здравей,

    Бързам да доложа какво стана със застройката :)
    Значи, вкусът е по-различен, мисля, че горе-долу успях, макар да забелязвам из супата тук-там някое неразтворено топче - вероятно от брашното. Какво направих - сложих в една малка тенджерка с двойно дъно първо киселото мляко, после яйце, позабърках ги и накрая брашно. Като я сложих на котлона (газов) ми се стори, че е добре объркано. Използвах по-малкия котлон, защото големият може да загрее прекалено много тенджерата по краищата й и слабо в средата. По едно време взе да бълбука, бърках, но забелязах, че на места по периферията все пак се бяха оформили по-големи парчета. ЗАпочнах да слагам по малко от супата вътре, забърках го и после го сложих в тенджерата с останала супа. Абе, пак стана, може би трябва да ползвам електрически котлон, защото загрява по-бавно, за да няма после брашнени топчета извътре.
    Поздрав, ще трябва да погледа и някоя друга твоя рецепта, защото за първи път в живота си се опитвам да спазвам пости, е, не чак в пълния вариант, но вече 4-5 дена не съм вкусвал месо, а преди ядях сутрин, обед и вечер май само това :)))
    Та, може да предложиш нещо, разбира се, съобразявайки се с посредствените ми готвачески способности :))

    Поздрав!

    ОтговорИзтриване
  18. Здрасти!
    Като за пръв опит, си се справил :)
    Но да знаеш, че като сложиш сместта на котлона, трябва да бъркаш непрекъснато, докато заври. Така няма да залепне или да се получат тези по-големи парчета. А ако това започне да се случва, отмести от огъня и разбъркай добре. После върни и нататък знаеш :)
    А колкото до постите - и аз ги спазвам. Но нямам кой знае колко постни рецепти в блога, обаче съм посъбрала някои тук http://ilrai.blogspot.com/search/label/%D0%9F%D0%BE%20%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%20%D0%BD%D0%B0%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8
    Дано ми остане време да допълвам.
    Благодаря ти за доверието!

    ОтговорИзтриване
  19. Здравейте. И аз съвсем случайно открих рецептата Ви и останах изключително доволна от резултата. Имате одобрението и на семейството ми. Надявам се, че ще се очаровам и от останалите Ви предложения.

    ОтговорИзтриване
  20. Здравейте!
    Благодаря Ви за милите думи :)
    Радвам се, че моето предложение се харесва. Надявам се да не Ви разочаровам и занапред :)

    ОтговорИзтриване
  21. Супата наистина е класика :)Застройката е приятна ,изпитах леии трудности ,но се получи задоволителен резултат:)Благодаря.

    ОтговорИзтриване
  22. Невероятна супа.Мъжът ми каза,че е божествена.Не съм правила по вкусна супа.Човек се учи цял живот.
    Бъдете жива и здрава!

    ОтговорИзтриване
  23. Благодаря ви за хубавите думи!
    Правите ме много щастлива!

    ОтговорИзтриване
  24. Току що свалих от котлона парвата си супа в живота :) Аз съм от "новите" готвачи така да се каже и за мен тази супа беше истинско предизвикателство :) Пробвах си я и да ви кажа хич не е зле,със изкючение на това че забравих черният пипер в суматохата хихихх..БЛАГОДАРЯ на ИЛИЯНКА за прекрaсната рецепта с която ще зарадвам моето момче довечера :) Целувки

    ОтговорИзтриване
  25. Оказа се, че супата е страхотна щом и мъж може да я сготви, когато остане сам в къщи

    ОтговорИзтриване
  26. Супата наистина е най-вкусната,която някога съм опитвала;) Една идея да добавя: зеленчуците вместо да ги варите,пробвайте да ги запържите;)Аз винаги така я правя,получава се супер вкусно,аа и добавям също супена лъжица от 10зеленчука на маги..

    ОтговорИзтриване
  27. Супата е страхотна.Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  28. Здравей Илияна,
    Въпросът може да е малко глупав, но все пак да питам - какво количество трябва да бъде водата.
    Поздрави Иво.

    ОтговорИзтриване
  29. Здравей, Иво. Сложи около литър и половина вода.
    Надявам се супата да ти хареса :)

    ОтговорИзтриване
  30. страхотна супа мн лесна и вкусна ! :)

    ОтговорИзтриване
  31. Току-що хапнах от супичката. Направих я стъпка по стъпка и стана страхотна! Записвам си рецептата...

    ОтговорИзтриване
  32. Страхотна супа, имате кошница с благодарности от цялото семейство за рецептата.
    Поздрави:Татяна

    ОтговорИзтриване
  33. ЗДР
    застройката се вари ?

    ОтговорИзтриване
  34. Благодаря, Татяна. Супата е любима и на моето семейство.
    Да, застройката се вари.

    ОтговорИзтриване
  35. |Искам и аз да Ви благодаря за рецептата – стана много хубава супа! Тъй като не обичам парченца лук в супата /независимо колко добре са сварени/ слагам главата лук нацяло /без да го режа/ в началото на варенето; след като сложих домата, извадих лука и го пасирах /стана като каша/, след което го върнах в супата – стана супер! Не се вижда, няма парченца, а вкуса му присъства! Тази хитринка я научих от майка си – по този начин тя ме накара да прояда супи, които заради парченцата лук отказвах дори да пробвам.

    ОтговорИзтриване
  36. Страхотна супа, аз полдвам рецептата от няколко години вече. Със картофите клагам и зелен боб , нарязвам чушките на квадрати става невероятна.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...