неделя, 23 януари 2011 г.

Тутманик без втасване


Или тутманик Радка. :) Да. Това е рецептата, която Аелис направи и препоръча горещо на всички. И аз като пристрастена към такива тестени изкушения, нямаше как да пропусна.
Жалко, че толкова закъснях с пробата. Е, сега и аз ще ви го препоръчам. Интересен е. Прави се лесно и не се губи време да втасва.
Пък да обяснявам ли, колко е хрупкава коричката? :)

Продукти:

около 1кг. брашно
1 кубче мая



1 ч. л. захар
1 ч. л. сол
4 яйца
250 мл топла вода

около 350 гр. сирене
около 200 гр.мазнина / масло, мас, олио / аз използвах масло

Маята се разтваря в топлата вода заедно със захарта. Слагат се 4 с.л. брашно и се оставя да шупне. В брашното се прави кладенче и там се слага солта и трите яйца плюс един белтък. Жълтъкът се оставя за намазване. Меси се меко тесто. Добавяйте брашното постепенно, защото може и да отиде по-малко от килограм. След това тестото се прехвърля на работна повърхност и се разточва на квадрат с дебелина около два сантиметра. Маже се с 1/3 от мазнината и се ръси с 1/3 от сиренето. След това се сгъва като плик и се разточва отново до първоначалните размери. Отново се маже и се ръси със сирене. Сгъва се и се точи пак. За последен път се маже с масло и се поръсва със сирене, и се сгъва. Прехвърля се в намаслена тава, без да се разточва отново, като сгънатата част трябва да е отдолу. Реже се на квадрати и се намазва с разбит жълтък.
Пече се в незагрята предварително фурна. Авторката казва, че го пече първо само отдолу. Аз обаче го пекох по стандартния начин на 170 *.

11 коментара:

  1. Е, коричката е много съблазнителна, наистина :)

    ОтговорИзтриване
  2. Невероятно добре изглежда, такова чудо все още не съм правил, но... все някога си има и първи път, нали?
    :))

    Благодаря за рецептата и споделеният опит!

    ОтговорИзтриване
  3. Nepremenno 6te se opitam da napravia tutmanika blagodaria

    ОтговорИзтриване
  4. Този тутманик сме го приготвяли вкъщи години наред, но предимно с готово тесто от магазина. Сега ми го припомнихте отново и с удоволствие ще си го изпека пак :) Пък щом става и без втасване, юхуу...

    ОтговорИзтриване
  5. Правила съм го беше много хубав сега съм решила пак да го направя

    ОтговорИзтриване
  6. Коментар от мъж. Обичам да правя такива неща с машина за хляб. Ако към тази рецепта добавите 250 мл вода пожете можете да забъркате тестото в машина и после да го наравите според по-горните инструкции. Резултатът е чудесен.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...