събота, 21 септември 2013 г.

Варен ориз в Крок-Пот

Едно от нещата, наред с таратора и панирания кашкавал, които изключително много НЕ обичам да правя, е варен ориз. Не, че не правя, но просто не обичам... Обаче нещата се промениха, след като разбрах колко лесно се прави в Крок Пот-а. За тези от вас, които не са запознати с въпросния уред (ако все още има такива), можете да се запознаете тук. За да сварите ориза в него ви трябва по-малко вода от всеизвестното съотношение 1:3.

Продукти:

1 ч.ч. ориз
2 ч.ч. вода
масло
сол

Дъното и стените на уреда се намазват леко с масло. Вътре се изсипва измитият ориз и към него се прибавят водата и солта. 1 с.л. краве масло се нарязва на малки кубчета и се прибавя към ориза. Затваря се и се включва на II степен за 1 час и 30 минути. След час се отваря и се проверява дали водата не е извряла. Ако няма вода, може да добавите още половин чаша, да разбъркате и да оставите още половин час.

Аз го сервирах с леща с къри, но за нея друг път :)

П.П. Вече знам къде ще правя мляко с ориз :)

7 коментара:


  1. А къде е основната гарнитура :)

    ОтговорИзтриване
  2. Няма. Леща и ориз. Стига толкова.

    ОтговорИзтриване
  3. Ще ида на свинските хапки със зеленчуци тогава :)

    ОтговорИзтриване
  4. В къщи много обичаме ориз, а този изглежда вълшебно! Поздрави, Ил и прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. А аз много обичам ориз -
    чудесно изглежда, Илианка,
    поздравления и със здраве да ползваш Крок Пот-а,
    слънчева и усмихната есен, Диана

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря ви!
    Слънчево настроение от мен!

    ОтговорИзтриване
  7. Иле, много е хубаво, че си преоткрила ориза. И аз много обичам, а този изглежда чудесно! Доскоро не се справях с варенето, да видим дали съм се научила (макар и без този уред).
    Сърдечни поздрави!

    П.П. Чувала съм, че един от изпитите за френските майстор-готвачи е именно варенето на ориз. ;)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...