вторник, 20 юни 2017 г.

Пиле "Капрезе"

Рецептата за Пиле "Капрезе" трябва да опитате, ако сте любители на комбинацията пиле и домати. Ако не сте, все пак дайте още един шанс. Може би точно това е рецептата, която сте чакали да ви се хареса. Вкусът е просто божествен. А комбинацията е уж съвсем обикновена, но не е точно така. Чери доматите прекрасно се съчетават с месото и моцарелата, а балсамовият оцет идеално допълва картинката и прави вкусът просто съвършен.
Рецептата знам от доста време, но съвсем бях забравила за нея. Незаслужено. От Бон Апети ми я припомниха и се сетих, че миналата година и Пепи беше показала една. Всъщност рецептите за Пиле "Капрезе" могат да бъдат различни откъм техники на приготвяне, но в тях задължително има пиле, моцарела, домати и босилек. Чери доматите в рецептата могат да се заменят и с други, но ако имате възможност, използвайте точно черита. Колкото до пилето - може да сложите филе, парчета пиле с костите или обезкостено бутче (както е при мен). Ястието може да приготвите само на тиган, а може и да запечете във фурната. Днес аз го предлагам запечено.

Продукти:

600 г пилешко месо (обезкостено от бутчетата)
500 г чери домати
125 г моцарела
2 големи скилидки чесън
2 с.л. балсамов оцет
1 с.л. захар
4-5 с.л. зехтин
брашно за овалване на месото
риган
черен пипер
сол
листа от босилек



Аз приготвих рецептата в чугунен тиган и ако вие разполагате с тиган, който може да се използва и във фурната, препоръчвам да използвате него, за да не местите после всичко в тава. А ако решите да приготвите ястието на котлон, ще ви е нужен тиган с капак.

Чери доматите се нарязват на половинки. Чесънът се реже на филийки или се счуква. Пилешкото месо се посолява и подправя с черен пипер. Овалва се в брашното. Зехтинът се загрява и в него се слага месото, да се запържи леко от двете страни. Не е нужно да хваща злтист загар, а по-скоро да се запечата. Изважда се в чиния.

В същата мазнина се слага чесънът за няма и минутка и се изсипват доматите. Готвят се като се разбъркват около 5 минути. Към тях се прибавя балсамовия оцет, захарта, риган и сол. Готвят се още две минути.
В получения доматен сос се подрежда месото, като върху всяко парче се поставя резен моцарела. Покрива се със фолио и се премества  във фурната. Пече се на 180 градуса до готовност на месото или 15-20 минтути. По средата на печенето  фолиото може да се махне, за да се запече леко моцарелата.

По желание накрая може да се полее с балсамова редукция. Тя се приготвя като в съд се смесват 100 мл балсамов оцет и 1 с.л. мед. Вари се на слаб огън докато сместа се редуцира наполовина. Охлажда се добре преди да се използва.
Аз полях ястието още горещо и малко ми се разля редукцията, но въпреки това стана много, много вкусно. Поднася се поръсено с пресен босилек.



1 коментар:

  1. Ехаа! Обичам всичко, що е с домати, за Капрезе умирам просто, независимо в какъв вариант ми се предлага, а сега както ме гони един глад... и екрана мога да изям. :)))
    Изглежда и звучи божествено вкусно, Илианка! Непременно ще си го приготвя в близките няколко дни. Благодаря ти за подстрекателството, мила!
    Целувки и щастливо лято от мен!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...