четвъртък, 16 ноември 2017 г.

Медена питка със сирене

Направих тази медена питка за отминалия скоро рожден ден на една медена госпожица :)
Медена питка е, защото тестото направих с мед. Напоследък ми харесва да слагам малко повече мед или захар в тестата, които меся и резултатът е отличен. А ароматът, който се носеше от фурната, докато се печеше тази питка, е просто фантастичен! За оформянето се спрях на тази идея на Ева.

Продукти:

11 г  суха мая
250 мл прясно мляко
6 с.л. кисело мляко
1 яйце+1 белтък
8 с.л. олио
около 700 г брашно
1 с.л. сол
2 с.л. мед

около 50 г масло за намазване на питките, разтопено с 3 с.л. олио
около 200-300 г сирене

1 жълтък разбит с малко мляко и олио за намазване



Маята се разтваря в прясното мляко заедно с меда и 2 големи шепи брашно. Сместа се оставя да втаса или да хване шапка. В брашното се прави кладенче и там се слагат останалите продукти. Изсипва се и шупналата мая. Меси се меко тесто. Оставя се да втаса.
Втасалото тесто се разделя на 12 равни части. 3 от тях се разделят на още две - тези по-малките 6 ще се ползват за средния ред на питката. 
Всяко парче се разточва на елипса с дължина около 25 см., а по-малките около 18-20 см.
Намазва се с разтопеното масло и се поръсва  със сирене. Завива се на рулце по дългата част, а след това и на охлюв.
Така подготвените охлюви се подреждат в застлана с хартия за печене и леко намаслена тава, като в средата се слага един голям, следват шестте малки около него и накрая се поставят останалите големи.
Жълтъкът се смесва с 1 с.л. прясно мляко и 1 ч.л. олио и питката се намазва.
Слага се да се пече веднага, като се поставя в студена фурна и чак, когато питката е вътре, фурната се включва на 18- градуса.
Пече се до готовност. При необходимост, за да не прегори отгоре, може да се покрие с хартия или фолио, след като леко се е зачервила.



3 коментара:

  1. Ил, сега ли я извади от фурната? Да идвам, а? :)))

    ОтговорИзтриване
  2. Или,
    и аз ползвам най - вече мед, баща ми е пчелар и винаги мед използваме вместо захар.Аз правя и питки, които отгоре намазвам с мед и орехи.А вътре в тестото когато се сложи мед става наистина много вкусно.
    Чудесна медена питка.Поздрави и целувки !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели!
      И аз понякога замествам захарта с мед, но не съм слагала 2 лъжици досега. Но тестото стана много хубаво по този начин. Не съм мазала отгоре, че моите не обичат много, но на мен много би ми харесало :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...