четвъртък, 10 март 2011 г.

Тутманик


Продукти за тестото:
300 мл хладка вода
1 кубче мая
1 ч.ч. кисело мляко
3 яйца
1 белтък
4 с.л. олио
1 ч.л. захар
1 ч.л. сол
около 1 кг брашно

За плънката:

4 яйца
400 г сирене
60 г краве масло

1 жълтък за намазване

Маята се разтваря във водата. Прибавя се към останалите продукти и се замесва меко тесто. Оставя се да втаса. Разделя се на три топки, като едната от тях се оставя по-голяма. Сиренето се натрошава и се смесва с яйцата. Сместта се разбърква хубаво. По-голямата топка тесто се разточва на кръг, диаметърът на който трябва да е по-голям от тавата, в която ще се пече тутманикът. (Като се постави в тавата, тестото трябва да покрива стените и да излиза около 1 см отстрани.) Поставя се с помощта на точилката в предварително намазаната тава. Намазва се с половината от разтопеното масло Отгоре се изсипва половината от плънката. Втората топка също се разточва на кръг, който трябва да е голям колкото тавата. Поставя се върху плънката. Намазва се с останалото масло. Изсипва се от плънката. От сместта се оставя малко и се слага по края на третата кора. Захлупва се с тестото на долната кора. Оставя се да втаса. Намазва се с разбития с малко вода жълтък и се надупчва с вилица. Пече се в загрята на 160* фурна.

10 коментара:

  1. Това е т.нар. сиреначка - прави се в троянския край. Свтрзано е с детството ми, баба правеше много често и много го обичам!

    ОтговорИзтриване
  2. Аз съм от Ловеч. Така го прави майка ми и му казва тутманик :)

    ОтговорИзтриване
  3. Илианка, тестените неща / и не само те/ винаги изглеждат добре при теб!
    И са вкусни, естествено!

    ОтговорИзтриване
  4. Днес ще го направя, че в нас все търсят нещо тестяно за ядене:)
    Много интересно и лесно предложение!
    И аз му казвам тутманик:)

    ОтговорИзтриване
  5. Изглежда много вкусно!
    Аз правя подобно, но е само с долния пласт и "капачето", наричам го пирог. А плънката е различна, но най-често слагам смес за мусака, предварително запържена, за да не изгори долната коричка на пирогa докато каймата и картофите станат готови.
    Ади

    ОтговорИзтриване
  6. Брей, че интересен тутманик!
    Много ме впечатли!

    Видях и питката ти слънце - много е красива!

    Поздрави: Мария

    ОтговорИзтриване
  7. Дани, Траяна, благодаря :)
    Бенита, и при теб се е получил добре.
    Ади, с кайма не съм пробвала. Трябва да опитам някога.
    Мария, благодаря ти! За мен е традиционен този тутманик. Хапвам си го от дете :)

    ОтговорИзтриване
  8. Изглежда фантастично! Сърдечни поздрави

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря, Ева! Похвала от майстор като теб значи много.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...