неделя, 12 юни 2011 г.

Орехов кейк без брашно









Много обичам сладкиши с орехи. Обаче чистенето на орехите... съвсем не ми допада. А предпочитам да са прясно изчистени вкъщи. Ще кажете, че много искам. Купувала съм орехови ядки, но съм попадала на доста стари и затова така. На баба от орехчетата ползвам . Добре, че има кой понякога да са притече на помощ с чистенето. И така, вчера се озовах с 5 ч.ч. почистени ядки и реших да оползотворя част от тях. Умувах и се чудих, и накрая се получи това. Ако сте любители на ореховките, със сигурност ще ви хареса. Отгоре се получи коричка, а вътрешността е мекичка и леко лепкава.

Продукти:

2 ½ ч.ч. орехови ядки
125 г масло на стайна температура
1 ч.ч. захар
4 яйца

Орехите се смилат фино. Фурната се загрява на 150°. Маслото се разбива със захарта. Добавят се смлените орехи. И сместта се разбърква добре. Белтъците и жълтъците на яйцата се разделят. Жълтъците се прибавят към ореховата смес и се разбъркват. Белтъците се разбиват на сняг и също се прибавят към горната смес. Разбъркват се бавно в една посока. Форма за торта се застила с хартия за печене. Сместта се изсипва в нея и кейкът се пече, докато хване хубава коричка отгоре. Проверява се с дървен шиш или клечка за зъби, ако шишът излезе, без нищо да е залепнало за него, значи кейкът е готов.
Оставя се леко да изстине, изважда се от формата и се поръсва с пудра захар.

8 коментара:

  1. Страхотно предложение!
    И аз съм почитател на орехите!
    Хубав и усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  2. Много обичам орехи - вкусен изглежда сладкиша ти, непременно ще го пробвам:).

    ОтговорИзтриване
  3. Да си оближеш пръстите!
    Поздрави и лека седмица ! :)

    ОтговорИзтриване
  4. Благодаря ви :)
    Успешна седмица на всички!

    ОтговорИзтриване
  5. Илианче,много ми допадя идеята за сладкиша!Чудесно изглежда!

    ОтговорИзтриване
  6. Благодаря, Еликсирче! И е много вкусно :)

    ОтговорИзтриване
  7. Илианка,
    страхотно предложение - много ми харесва.
    Поздрави и хубава седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  8. Радвам се, Дианка!
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...