петък, 29 септември 2017 г.

Люти чушлета с моркови или чудесните люти чушки на Весела


Тези люти чушлета с моркови са за директна консумация, а не за слагане в бурканчета. Когато ги видях при Весито, ми се сториха толкова апетитни, че ги направих почти веднага. И наистина са много вкусни. Люти чушки с мед. Страхотна комбинация, да знаете. Аз ги направих според моя вкус, но запазих основната идея на Весела. А вие също може да камбинирате продуктите според вашия вкус за сладко, кисело и солено. Ако е нужно, увеличете или намалете меда или оцета.

Продукти:

200 г люти чушки
2 моркова
1 краставица
2 с.л. мед
1/2 ч.ч. оцет
3 с.л. зехтин или олио
няколко скилидки чесън
сол
3-4 клонки копър и още толкова магданоз


Тъй като за изпълнение на рецептата е необходимо лютите чушки да са топли, първо си подготвих всички останали продукти. Морковите се настъргват, краставицата се нарязва, чесън, магданоз и копър също се режат на ситно.
Чушките се изпичат и се обелват докато още са още почти горещи. Може и само леко да се опукат и да не се белят, но на мен много ми допадна идеята за обелени люти чушки. Докато са още топли чушките, се заливат с меда и се разбъркват. Прибавя се солта, морковите, краставиците, чесъна и подправките. Разбърква се. Полива се с оцета, а накрая се добавя зехтина. Всичко се разбърква добре и лютите чушки с моркови се оставят да престоят поне час преди консумиране, като се разбъркват 2-3 пъти.
Ако останат, може да приберете в бурканче и да съхранявате в хладилник.

Весе, благодаря за чудесната рецепта!

3 коментара:

  1. Ето откъде ще видя рецептата. Миналата зима ме почерпиха с такива чушленца и много ми допаднаха. Не знам точно така ли са били приготвени, но бяха с краставички. Дано при приготвяне на следващата зимнина не забравя. Много апетитни са, Или, чудесни снимки. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Кате! Рецептата наистина е чудесна за директна консумация. Не знам как биха се държали в бурканче обаче.

      Изтриване
  2. Или,
    не съм правила подобни чушлета, но тази година имаме много и ще ги опитам.Все още има време.Чудесно изглеждат.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...